Tömegközlekedés: fejlesztés helyett visszafejlődés
- Közélet
- 2018.03.2
Elmaradt a helyi- és a távolsági autóbuszjáratok, valamint a vonat menetrendjének összehangolása, ami nehézkessé teszi a Pápán és könyékén élők közösségi közlekedéssel való utazását. Több korábbi sokak által használt járatot töröltek.
2014-ben a fideszes Kovács Zoltán választási ígéretei között gazdaságélénkítés, beruházások és az infrakstruktúra fejlesztése szerepelt. A 83-as főút fejlesztését évtizedek óta ígérgette a szocialista és a fideszes kormány is. 2017 októberében is még csak ott tartott a beruházás, hogy elhelyezték a 83-as főút Győr-Pápa közötti szakasz négysávosításának alapkövét.
Azoknak sem könnyű az élete, akik autó helyett autóbusszal vagy vonattal szeretnének közlekedni.
„A Pápán élő, elsősorban idősebb emberek arra panaszkodnak, hogy a helyi járattal nehezen megközelíthető a Vajda lakótelepről a vasútállomás és a kórház is. A Kilián térségéből is hasonló jelzések érkeztek, ahonnan elsősorban hétvégén és az esti órákban jelent problémát közösségi közlekedéssel eljutni a város más részeibe” - mondta a helloveszprem.hu-nak Töreki Milán.
A Jobbik országgyűlési képviselőjelöltje szerint a Pápát Budapesttel összekötő autóbusz gyorsjáratok számának minimálisra csökkentése elsősorban a munkavállalók, egyetemi hallgatók utazását nehezíti meg.
A legtöbb esetben győri vasúti átszállással lehet a fővárosba eljutni, de ott minimális, van, hogy csupán 4 percnyi idő áll erre rendelkezésre.
Sokszor csak InterCity járattal folytatható az út, ami megdrágítja az utazást. Megszűnt a közvetlen buszjárat Pápáról Szegedre, és Pécs is csak napi egyetlen közvetlen buszjárattal érhető el. Ez nemcsak a tanuló fiataloknak jelent hátrányt, hanem azoknak is, akik turistaként szeretnék felkeresni ezeket a városokat.
Vasárnap és ünnepnapokon a falusi kistérségek autóval nem rendelkező lakóit szinte teljesen elzárják Pápától. A hét utolsó napján délelőtt és este jár csak a busz például Malomsok esetében, de Egyházaskesző, Várkesző, Magyargencs is azok közé tartozik, ahonnan nehézkes ilyenkor közösségi közlekedéssel kimozdulni.
A Jobbik országgyűlési képviselőjelöltje szeretne javítani a közlekedés helyzetén, azon, hogy a lehető legegyszerűbben és gyorsabban eljuthassanak a pápaiak és a környéken élők Budapestre. Fontosnak tartja, hogy legyen közvetlen járat az egyetemvárosokba is. A lakossági igényekkel össze kellene hangolni a helyi és a Pápa környékére induló járatok menetrendjét. Szükséges lenne a járműpark környezetbarát fejlesztésére is. Töreki Milán szerint a XXI. században már alapvetőnek kellene lennie, hogy utazás során a vonatokon, távolsági buszjáratokon ingyenes wifi-hálózatot biztosítsanak az utasoknak. Sokszor olvasható, hogy a magyar munkaerő nem kellően mobilis. Ennek azonban a feltételeit is meg kellene teremteni: karbantartott úthálózattal, korszerű járművekkel.